Rozvoz jídla je v mnoha městech České republiky stále oblíbenější. Svůj význam si tak tento byznysový model zachoval i po odeznění pandemie nemoci covid-19, během které zažil svůj první obrovský boom. Nový průzkum Nielsen a ResSOLUTION Group ukázal, že momentálně si objednává jídlo domů nebo do kanceláře až 44 procent Čechů.
Zkoumání food delivery služeb proběhlo na vzorku 500 respondentů ve věku starších patnácti let. Výzkumníci zjistili, že v drtivé většině případů za objednáním jídla až domů stojí neochota si jídlo připravovat. Takovou možnost totiž zvolilo 47 procent dotázaných.
Poměrně velká skupina osob (19 %) přistupuje k objednání jídla domů ve výjimečných situacích, jako třeba v případě konání oslavy. Asi 17 procent dotázaných uvedlo, že si chtějí z restaurace objednat pokrm, který nezvládnou uvařit. Dalších deset procent Čechů pak přistupuje k food delivery ve chvíli, kdy nestihli nakoupit.
Asi 23 procent dotázaných využívá dovoz jídla přímo ze strany daného restauračního zařízení. Stejně velký počet lidí pak objednává u společnosti Foodra (dříve Dáme jídlo), devět procent u Woltu a necelých šest procent u služby Bolt. Asi 56 procent lidí ale služby dovozových služeb nevyužilo za poslední půl rok ani jednou a největší bariérou je pro takové osoby vysoká cena.