Češi milují akce a privátní značky. V dobách vysoké inflace je cena rozhodující, ukazují data

Podle posledních data a průzkumů Češi opravdu milují slevy. Řada potravin jako třeba margaríny či některé slazené nápoje se mimo akční ceny v podstatě už nenakupují.

Nejnovější průzkumy ukazují, že v České republice pochází téměř dvě třetiny tržeb z prodeje potravin a drogerie z akčních nabídek.

Akce v Česku táhnou

V roce 2023 bylo v České republice prostřednictvím promočních akcí prodáno až 66 procent rychloobrátkového zboží. A to navzdory rostoucím cenám v celé ekonomice. Ty mimo jiné vedly k nominálnímu růstu tržeb ve FMCG sektoru o 6,4 procenta.

I když se tempo inflace v posledních měsících postupně zpomaluje, čeští spotřebitelé zůstávají obezřetní. Hledají způsoby, jak mohou ušetřit. Některé kategorie zboží, jako je trvanlivé mléko, cukr, máslo, margaríny a prací prášky a gely na praní, se mimo slevy v podstatě už neprodávají. Řetězce na to samozřejmě reagují a spotřebitele akčními cenami solidně zásobují.

Roste oblíbenost privátních značek

Zvláštností českého trhu je rostoucí popularita privátních značek, které se často objevují mimo jiné také v těchto akčních nabídkách. To ukazuje, že pro českého zákazníka je dlouhodobě důležitá zejména cena.

Data také naznačují, že přes 80 % zákazníků plánuje nadále využívat výhodné nabídky a slevy při nákupu potravin a drogistického zboží.

Tyto údaje poukazují na to, že i přes pozitivní ekonomický výhled zůstává spotřebitelská opatrnost významným faktorem, který i dál bude ovlivňovat nákupní chování v České republice.